Sunday, April 10, 2011

Untuk Peach

       Beberapa hari lepas, arnab housemate aku mati. Mungkin sama sebab dengan bila hamster aku mati dulu : tuan dia (aku) tak ingat dah tak ingat kat dia sebab sibuk.  Aku kerja, jadi aku jarang-jarang dapat main dengan hamster aku dan layan dia. Aku pun gatal gak, dah tau sibuk kerja, pergi beli hamster pulak.  Janganlah cakap dia kecik so dia tak perlu dilayan. Setiap makhluk yang hidup, kalau masih ada yang ingat padanya, akan ada lebih sebab untuk terus hidup.


      Termasuklah mak bapak kita. Kalau kita sebagai anak-anak masih ingat kat diorang, diorang akan rasa lebih dihargai dan punya lebih sebab untuk teruskan kehidupan dan lebih bersemangat. Jangan sampai jadi macam ni,




baru nak menyesal. Aku pun dapat nasihat ni dari 'jantung aku' dan aku sampaikan atas tujuan untuk mengingatkan diri sendiri jugak. Entri dari blog terfaktab ni yang meng-inspire aku untuk post entri ni. Sila-silakan diri klik link ke blog tu.


4 comments:

azrealiema said...

in memory of boboy.. peach.. pets everywhere and the people we love dearly.. we miss u guys

intan.maisarah said...

rindu kucing ku
namanye rose

Power Rangers Hijau said...

azreal : missing their company..T.T

Power Rangers Hijau said...

intan : saye pn rindu gak kucing saye yang dah takde..sob..T.T